Regulamin sklepu i usług UnitedCraft Premium
Regulamin serwera Minecraft:
§1. Informacje ogólne
1. Administracja - osoby posiadające jedną z następujących rang:
- Właściciel
- Developer
- Tester
- HeadAdmin
- Admin
- Moderator
- Helper+
- Helper
2. Dozwolone modyfikacje – modyfikacje, które umożliwiają wykonanie przez gracza akcji niewykraczających poza wskazany zakres oraz modyfikacje, które zostały wskazane z nazwy:
- wszelkie modyfikacje dodające podgląd mapy lub jej miniatury,
- wszelkie modyfikacje usprawniające wytwarzanie przedmiotów,
- wszelkie modyfikacje zmieniające bądź wzbogacające HUDa, przykładowo Inventory HUD+.
- OptiFine, FpsReducer, Dynamic FPS, Sodium, Canvas Renderer, Fabrishot, Dark Loading Screen, LambDynamicLights, Lithium, Litematica i Schematica (bez wspomagania stawiania bloków).
- Żadne z posiadanych modyfikacji nie mogą dawać przewagi nad innymi. Jeśli chcesz upewnić się, czy wybrana modyfikacja jest dozwolona, utwórz zgłoszenie na naszym serwerze Discord #propozycje, zawierając w nim wymagane informacje. W razie pozytywnego rozpatrzenia, modyfikacja zostanie dopisana do listy dozwolonych w regulaminie serwera.
3. Zakazane jest korzystanie z paczek zasobów, modyfikacji oraz klientów dających przewagę nad innymi graczami, takich jak (przykłady niedozwolonych): Aimbot, Anti-Knockback, Ares, Aristois, Baritone, FastBreak, FlyHack, Huzuni, Inertia, MatHax, Meteor, Reach, Sigma, Nuker, Wurst oraz X-Ray.
4. Gracz może posiadać na swoim urządzeniu oprogramowanie wspomagające obsługę myszy lub klawiatury, jednak używanie go na serwerze jest zabronione i karane automatycznie bez możliwości odwołania.
§2. Kary
1. Kary nadawane są indywidualnie, zgodnie z wewnętrznym taryfikatorem.
2. Obowiązujące kary:
- ostrzeżenie (wygasa po 7 dniach)
- czasowe wyciszenie
- czasowe wtrącenie do więzienia
- czasowa lub trwała blokada konta
§3. Odwołania
1. Każdy gracz ma prawo do odwołania się od wymierzonych kar na serwerze. Wyjątkiem natomiast są kary opatrzone komentarzem informującym o braku możliwości odwołania w przypadkach określonych niniejszym regulaminem.
2. Odwołanie należy złożyć na odpowiednim kanale
serwera Discord.
§4. Wiadomości tekstowe
1. Na czacie zakazuje się:
- powtarzania podobnych wiadomości,
- wysyłania na czat nic nie znaczących, losowych ciągów znaków (powyżej czterech),
- uporczywego proszenia o zmianę pory dnia, pogody lub położenia się graczy do łóżek,
- wysyłania długich cytatów, cytowania piosenek, wierszy i innych dzieł w jednej lub wielu wiadomościach,
- próśb o odblokowanie innego gracza,
- używania wulgarnych słów oraz skrótów,
- pisania na czacie kolorem czerwonym,
- pisania w języku innym niż polski i angielski,
- pisania wiadomości w taki sposób, który uniemożliwia ich swobodne przeczytanie,
- świadomego wywoływania spamu,
- omijania autokorekty i cenzury systemu automatycznego moderowania czatu,
- omijania cenzury np. za pomocą znaków specjalnych,
- pisania w sposób niezrozumiały dla graczy, tj. nadużywanie spacji, ciemnych kolorów i innych znaków (w tym interpunkcyjnych),
- pisania czcionką inną niż domyślna,
- obrazy oraz zniewagi graczy lub członków Administracji,
- podszywania się pod inną osobę (niezależnie od jej rangi),
- bezpośredniego prowokowania innych graczy lub Administracji,
- wysyłania jakichkolwiek reklam i zaproszeń wyjątkiem jest ranga Media, która pozwala na reklamę filmów dot. serwera UnitedCraft),
- przypadkowego lub umyślnego reklamowania serwera gry, Discord lub social mediów,
- wszelkich prób nawoływania do gry na innym serwerze Minecraft,
- wysyłania nic nie znaczących zgłoszeń, bezpodstawnego zgłaszania, przeklinania lub floodu w treści zgłoszenia, a także repetytywnego zgłaszania w przypadku odrzucania zgłoszeń przez Administrację,
- poruszania wszelkich tematów wulgarnych, erotycznych lub godzących w czyjeś dobre imię,
- utrudniania czynności należących do obowiązków rangi administracyjnej,
- uporczywego proszenia, żebrania o przedmioty, jedną z walut serwerowych lub teleportację na określone koordynaty,
- powoływania się na Administrację w celu oszustwa lub wymuszenia na graczach,
- oszukiwania lub pouczania Administracji,
- fałszowania informacji o innych graczach lub zaistniałych sytuacjach,
- upowszechniania danych osobowych itp.,
- dyskryminacji na tle rasowym, etnicznym, religijnym, kulturowym, bądź poglądowym – dyskryminacja bezpośrednia,
- życzenia śmierci graczom, Administracji oraz innym osobom nieujętym regulaminem,
- umieszczania treści i adresów niezgodnych z polskim prawem, wulgarnych, rasistowskich, pornograficznych, obraźliwych, a także propagujących przemoc, alkohol, narkotyki itp.,
- nazywania, posiadania, udostępniania, sprzedaży i rozpowszechniania przedmiotów posiadających nazwy określone w punkcie wyżej, używek oraz obrażające członków Administracji. Przedmioty o nazwach łamiących ten podpunkt mogą zostać usunięte, a w skrajnych wypadkach konta ich właścicieli mogą zostać zablokowane.
2. Administracja nie ingeruje w treść wiadomości prywatnych poza wyjątkami, gdy:
- w wiadomości znajduje się jakakolwiek wzmianka bądź skrót innego serwera Minecraft,
- wiadomość zawiera znieważenie bądź zniesławienie serwera lub jego Administracji,
- gracz przyzna się do posiadania niedozwolonych modyfikacji, paczek zasobów, bądź oprogramowania dającego przewagę nad innymi graczami,
- gracz przyzna się do gry na innym koncie w celu ominięcia trwającej kary,
- zgłoszona zostanie wiadomość zawierająca treści niekomfortowe dla zgłaszającego,
- wiadomość wprowadza w błąd w kwestii dotyczącej konfiguracji serwera.
§5. Zasady gry
1. Zabrania się:
- ✵ Krajobraz
- niszczenia działek oraz otaczającego terenu (w tym stawianie nowej działki obok istniejącej celem niszczenia krajobrazu),
- niszczenia ogólnodostępnego krajobrazu będącego częścią regionów administracyjnych,
- niszczenia mapy, tworzenia bezsensowych budowli, zalewania lawą bądź wodą,
- szeroko pojętego griefingu jako zachowania graczy polegającego na szkodzeniu otoczeniu i innym graczom,
- budowania rzeczy wulgarnych (także tabliczki),
- omijania korekty i cenzury na tabliczkach,
- ✵ Kradzież lub oszustwo
- okradania graczy w określonych przypadkach:
- - celowego wprowadzania w błąd kupującego przy handlu zarówno na targu jak i domu aukcyjnym,
- - niszczenia przedmiotów na regionie chronionym z wykorzystaniem błędów gry,
- - dodawania graczy do działki bez ich zgody i wiedzy w celu osiągnięcia korzyści,
- - jawnego niszczenia społeczności graczy poprzez kradzieże i celowe wprowadzanie w błąd graczy na szeroką skalę,
- *W powyższych przypadkach gracz, który został oszukany nie może liczyć na zwrot środków/przedmiotów straconych w trakcie kradzieży lub oszustwa
- celowa zmiana ceny działki (przed zakupem) na wyższą od ustalonej bez świadomości nabywcy
- kradzieży konta
- celowego oszustwa Administracji (np. zgłoszenie „zniknięcia przedmiotów”, które to gracz sam schował lub umieścił, będzie karane blokadą konta).
- ✵ Nicki i skiny
- posiadania nicku bądź skina zawierającego wulgarne, związane z alkoholem/narkotykami, pornograficzne, ujmujące tematy religijne lub polityczne, obrażające drugą osobę treści - gracz będzie poproszony o jego zmianę, a przy braku współpracy zostanie nałożona czasowa lub trwała blokada,
- posiadania floodu w nicku,
- posiadania więcej niż 4 te same cyfry pod rząd lub 7 różnych cyfr pod rząd w nicku,
- ✵ Modyfikacje Minecraft / Programy do zmiany IP
- posiadania niedozwolonych modyfikacji zgodnych z dowolną wersją gry wspieraną przez serwer w jakimkolwiek miejscu na komputerze,
- korzystania z programów do zmiany adresu IP komputera w celu gry na serwerze,
- używanie zewnętrznych programów nagrywających ruchy myszy, kliknięcia klawiatury lub jakichkolwiek innych aplikacji wspierających rozgrywkę,
- ✵ Multikonta
- dopuszcza się posiadanie konta głównego oraz dwóch dodatkowych kont alternatywnych,
- Zabronione jest:
- tworzenie następnego konta, jeśli na poprzednie została nałożona blokada, bądź wyciszenie,
- logowanie na konto alternatywne w przypadku, gdy na jednym z posiadanych kont została nałożona blokada lub wyciszenie,
- tworzenie multikonta w celu posiadania więcej niż jednego miejsca na targu – ujawnienie takiego procederu będzie skutkowało usunięciem losowego miejsca sprzedaży bez uprzedniego ostrzeżenia,
- ✵ Pozostałe
- celowego lagowania serwera (np. mechanizmami redstone - ich twórca otrzyma trwałą blokadę),
- wykorzystywania błędów gry,
- automatyzacji akcji postaci w sposób omijający wymóg obecności przy komputerze w trakcie gry,
- wyrządzania szkód na rzecz serwera,
- atakowania serwera różnymi exploitami, crasherami, botami/botnetem oraz powodowanie inflacji ekonomii (wykroczenia te karane będą permanentną blokadą konta),
- tworzenia krzywdzących i nieprawdziwych opinii o serwerze i jego Administracji,
- świadomego ukrywania gracza, który posiada niedozwolone modyfikacje,
- udostępniania danych wrażliwych, które umożliwiają nieuprawnionym osobom zalogowanie się na serwer,
- sprzedaży konta za dobra materialne,
- składania propozycji kupna/sprzedaży przedmiotów lub waluty serwera wykorzystując środki płatnicze spoza gry,
- zgłaszania nieswoich prac do rangi architekt (takie zgłoszenia będą karane blokadą konta).
2. Ustalenia:
- Administracja nie odpowiada za przedmioty stracone podczas walki, również w przypadku złamania przez graczy umowy zawartej między nimi (np. sojusz, oferowanie pomocy, handlu),
- teleportacja do innych graczy obywa się na własną odpowiedzialność, a Administracja nie ponosi odpowiedzialności za powstałe straty,
- budowanie pułapek w celu korzyści nie jest karane, jednak wpływa niekorzystnie na gracza i jego sytuację w przyszłości,
- Administracja nie odpowiada za przedmioty oraz punkty doświadczenia stracone podczas PvP lub przez problemy z internetem po stronie gracza,
- Administracja nie odpowiada za kradzież lub zniszczenie działki (jeżeli osoba, która to zrobiła była do niej dodana), jednak griefing nie jest mile widziany i może niekorzystnie wpłynąć na sytuację gracza w przyszłości,
- w przypadku wykrycia posiadania nielegalnego oprogramowania, modyfikacji lub paczki zasobów nadana zostaje blokada konta na okres 60 dni, a ekwipunek jest zerowany,
- w przypadku odmowy sprawdzenia plików gry w momencie przeniesienia gracza do więzienia, nadana zostaje blokada konta na okres 45 dni, a ekwipunek jest zerowany,
- w przypadku przyznania się do posiadania niedozwolonych modyfikacji, paczek zasobów lub oprogramowania dającego przewagę nad innymi graczami na czacie publicznym lub prywatnym skutkuje nadaniem blokady konta na okres 30 dni, a ekwipunek jest zerowany,
- w przypadku wylogowania się z więzienia w trakcie weryfikacji, nadana zostaje blokada na okres 45 dni, a ekwipunek jest zerowany,
- w przypadku notorycznego posiadania niedozwolonych modyfikacji zostaje nadana permanentna blokada konta,
- gracz podlegający procesowi weryfikacji (sprawdzaniu) na którego przeprowadzenie wyraził zgodę poprzez rejestrację konta - ma obowiązek wykonywać polecenia osoby sprawdzającej, w tym polecenia instalacji aktualnej wersji programu (AnyDesk lub TeamViewer) oraz podania odpowiedniego dla wybranego programu wymaganego do połączenia kodu,
- gracz wracający po blokadzie zobligowany jest do współpracy w trakcie weryfikacji, w celu ponownego sprawdzenia plików gry oraz ewentualnego usunięcia nielegalnych modyfikacji. Gracz wracający, u którego ujawnione zostaną nielegalne modyfikacje nie otrzymuje kolejnej blokady,
- w przypadku usunięcia przez gracza w trakcie sprawdzania logów z ostatniego połączenia z serwerem UnitedCraft, bądź niedozwolonych modyfikacji nakładana jest automatyczna blokada konta na okres 60 dni, a ekwipunek jest zerowany,
- blokady na serwerze Discord mogą skutkować blokadą na serwerze i odwrotnie,
- handel między graczami odbywa się na własną odpowiedzialność (Administracja nie oddaje utraconych przedmiotów, punktów XP, waluty),
- kary opatrzone komentarzem „zweryfikowane przez administratora” bądź „brak możliwości odwołania” nie podlegają odwołaniu,
- Administracja może karać za przewinienia, które nie są opisane w regulaminie,
- w każdym momencie gry, gracz posiada dostęp do polecenia /regulamin,
- Administracja nie przenosi przedmiotów, działek, rang, tokenów, stanu konta oraz innych integralnych części swojego konta w przypadku zmiany nicku. Administracja w całości nie zajmuje się migracją kont Minecraft na serwerze UnitedCraft,
- informacje wprowadzane na czacie ogólnym są jawne i mogą być udostępniane innym użytkownikom w czasie rzeczywistym,
- wiadomości są przetwarzane przez system automatycznego moderowania czatu,
- wraz z końcem edycji wszystkie elementy powiązane z kontem oprócz aktywnych rang oraz kar ulegają usunięciu,
- Administracja może dodawać lub usuwać podpunkty regulaminu bez konieczności wcześniejszego uprzedzenia użytkowników.
§6. Postanowienia końcowe
1. Poprzez rejestrację na serwerze gracz:
- zobowiązuje się do respektowania zasad zawartych w regulaminie,
- bierze odpowiedzialność za postawione oraz zniszczone przez siebie bloki oraz wszystkie wiadomości wysłane na czat,
- akceptuje informację, że konta założone w celu ominięcia wyciszenia bądź blokady konta (w tym konta założone z użyciem programu zmieniającego adres IP urządzenia) będą niezwłocznie blokowane bez uprzedzenia.
2. Wyszukiwanie sposobów i wykorzystywanie luk w regulaminie w celu uniknięcia kary może zostać ukarane blokadą konta,
3. Wiadomości są zawsze dostępne do wglądu przez właściciela UnitedCraft.